Здравейте,
Бих искала да се консултирам с колегите от форума, за това къде греша и как да се поправя, преди да "блесна" пред главния счетоводител. Ето я моята ситуация:
- Фирмата ползва под наем ЛЕКИ автомобили като служебни. Имат си пътни листи. Не ползваме ДДС върху разходите свързани с тях - горива, рез.части и т.н.  Ползват се за лични нужди. В пътните листове са посочени километрите за лично ползване. Не ползваме ДДС за тях - следователно няма какво да коригирам с протокол и т.н. Разхода за гориво мисля да водя:
- 601/302- служебните километри
- 493/302- лични километри
- 501/493- километрите се заплащат от работника ползвал автомобила.
Собсвениците нямат лични автомобили и ползват фирмените. За тях мисля 50:50 да водя разходите и да не се пишат  вече пътни листове.
Дали бъркам?
Благодаря на тези, които решат да ме проверят и поправят.

Здравейте, бих искала и аз да попитам нещо.
Закупихме чрез E-bay част за лек автомобил от Германия.
В немския invoice има начислен 19% ДДС. От страна на доставчика казаха, че от сайта за онлайн продажбата ги задължават да начислят ДДС и invoice не може да бъде коригиран, нищо че сме в общноста. Е съгласихме се така да остане. Издавам си протокол за ВОП, който включвам в Дневник покупки и Дневник продажби нали? Притеснява ме това, че внасяме част за ЛЕК автомобил и не съм сигурна.
Благодаря предварително